מה יגידו אטדי החרדל – שופטים יט/ארי אֵלון

היה לי מאד עצוב לשמוע את תקציר דבריו המביכים של הרב אמנון בזק המצורפים כאן למטה  הזה. (4 דקות) העצב שלי נובע גם בגלל שהרב בזק נחשב לאחד המתונים בקרב המחנה הרבני הציוני, וגם בגלל שהוא מוכר כאחד ממובילי הזרם של קריאת תנ"ך בגובה העינים, הנחשב לבר פלוגתא "מתקדם" של השיטה הפונדמנטליסטית חרד"לית על פיה קוראים תנ"ך רוב הרבנים במחנה הרבני ציוני. 
שני דברים העציבו אותי מאד למשמע דברי הרב בזק. העצב האחד נובע מתוך עצם הניתוח הספרותי-עלילתי שלו את ספור האונס הקבוצתי ב"גבעה". מניתוחו עולה כי האונס הקבוצתי האלים שאנסו חברי כנופיית בני בליעל ב"גבעה" נובע בראש ובראשונה מהסיבה ה"טכנית" שבתחילת ספר שופטים לא כבשו בני בנימין את ירושלים והשמידו כליל את כל היבוסים והיבוסיות שהם אכזריים מתועבים ומושחתים כל כך, שדינם הוא כסדום, ועליהם להיות מושמדים לחלוטין – "לו היו כובשים בני בנימין את ירושלים בתחילת הספר כל הספור לא היה מתרחש בכלל אם היו לנים ביבוס ולא היו מגיעים בכלל לגבעה".
אבל העצב העמוק יותר נובע מתוך המסקנה שמסיק הרב בזק מקריאת ספור זה, ומקריאת כל ספר שופטים – "בסופו של דבר מתברר שהעובדה שעם ישראל השאיר את הגויים בארץ הביאה אותו ללמוד ממעשיהם. הביאה את "גבעה" עיר בנימינית לנהוג בדיוק כמו סדום… השארת הגוים בארץ הביאה את עם ישראל לאמץ את הנורמות האכזריות הקשות והמתועבות של האומות שחיו פה בארץ ולהפוך ממש להיות כסדום." 
האזנתי לדבריו כמה פעמים והתרשמתי שהרב בזק באמת מאמין לכל מלה שיוצאת מפיו. אתם מוזמנים/ות להאזין גם כן – הלואי שתצליחו לשכנע אותי שאני טועה. עד שתצליחו לשכנע אותי בטעותי אמשיך לחיות בצל הקושיה הריטורית המפחידה – אם בארזי "אלון שבות" נפלה שלהבת מה יגידו אטדי החרד"ל?… 

אף על פי כן מצאתי לפחות צדיק אחד בסדום ה"גבעה", בדמותו של הרב בני לאו. אני ממליץ בחום להאזין לניתוחו המבריק של הרב בני את ספור האונס שהתחולל בגבעה. אהבתי מאד את מסקנתו כי האשם העיקרי בכל הספור הזה הוא כהן הדת המכובד משבט לוי ולא כנופיית אנסי הגבעה. כהן דת זה הינו בעלה של הפילגש האומללה. אני חש שהצדק עם הרב בני. http://www.929.org.il/page/230/post/6511 – כדאי להאזין

לדעתי, אנס כהן הדת המכובד את פילגשו פעמים רבות לפני ששלח אותה להיאנס למוות על ידי כנופיית עבריינים מיוחמים. למרות האונס הקבוצתי הברוטלי לא הגשימו אנסי הגבעה את תוכניתו של כהן הדת המכובד והשאירו את האומללה בחיים. לכהן הדת המכובד לא נותרה ברירה אלא להרוג את אנוסתו במו ידיו. הוא לא הסתפק בכך – הוא ניצל את עוצמתו הדמונית והכריזמטית כדי לבתר את הגופה שרצח לתריסר בתרים, ולהריץ תמונות חיות של כל הבתרים הללו שוב ושוב בכל הרשתות החברתיות. כהן דת מכובד זה לא יירגע עד שיצליח להקהיל את כל ארבע מאות אלף לוחמי צבא ישראל, ועד שיצליח לשכנע אותם להשמיד קרוב למאתים אלף נשים ילדים וזקנים בעשרות רבות של ישובי שבט בנימין הפזורים בין שער הגיא במערב, הירדן במזרח, עופרה בצפון וירושלים בדרום. קראו על כך, במחלנים 929, בתחילת שבוע הבא, כשנגיע לשני הפרקים הבאים החותמים את ספר שופטים. 
בתחילת שבוע הבא ננסה גם לברר מיהו כהן הדת המכובד והדמוני הזה, ולמה הוא לא יירגע גם אחרי ההשמדה הגדולה עד אשר יוודא סופית כי הוא יצא צדיק גמור מכל הספור? 
מעניין מה יאמר על כך הרב בני לאו בתחילת שבוע הבא. אני, מצדי, אשתדל לתרום את חלקי ולפתח את הצעתי. 
שבת שלום 
http://hakhel-929.herzog.ac.il/?nid=2965

 
Facebook
Twitter
LinkedIn