שמְשׁוֹן אֵל עָנַק – בֵּין כְּתֵפָיו שִׁשִּׁים אַמָּה, גוֹדֶל הָזָיִּן שֶׁלוֹ כְּגוֹדֶל אָדָם, זַרְעוֹ נִיתַּז כְּנַחַל שׁוֹטֵף, וְכל אֶחָד מֵהַגְבָרִים שֶׁל עַזָּה הֵבִיא לוֹ אֶת אִשְׁתּוֹ לְבֵית הָאֲסוּרִים כְּדֵי שֶׁתִּתְעַבֵּר מִמֶּנּוּ
"וַתֵּלֶד הָאִשָּׁה בֵּן וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שִׁמְשׁוֹן וַיִּגְדַּל הַנַּעַר וַיְבָרְכֵהוּ יְהוָֹה. וַתָּחֶל רוּחַ יְהוָֹה לְפַעֲמוֹ בְּמַחֲנֵה דָן בֵּין צָרְעָה וּבֵין אֶשְׁתָּאֹל (שופטים יג כד-כה)
"וַתָּחֶל רוּחַ ה` לְפַעֲמוֹ" – אָמַר רַבִּי יִצְחָק דְּבֵי רַבִּי אַמִּי: מְלַמֵּד שֶׁהָיְתָה רוּחַ הַקֹּדֶשׁ מְקַשְׁקֶשֶׁת לְפָנָיו כְּזוּג.
"בֵּין צָרְעָה וּבֵין אֶשְׁתָּאוֹל" – אָמַר רַבִּי אַסִּי: צָרְעָה וְאֶשְׁתָּאוֹל שְׁנֵי הָרִים גְּדוֹלִים הָיוּ וַעֲקָרָן שִׁמְשׁוֹן וּטְחָנָן זֶה בָּזֶה…
"וַיִּגְדַּל הַנַּעַר וַיְבָרְכֵהוּ ה` " – בַּמֶּה בֵּרְכוֹ? – אָמַר רַב יְהוּדָה אָמַר רַב: שֶׁבֵּרְכוֹ בְּאַמָּתוֹ; אַמָּתוֹ כִּבְנֵי אָדָם וְזַרְעוֹ כְּנַחַל שׁוֹטֵף…
תַּנְיָא, אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן הֶחָסִיד: בֵּין כְּתֵפָיו שֶׁל שִׁמְשׁוֹן שִׁשִּׁים אַמָּה הָיָה, שֶׁנֶּאֱמַר (שופטים טז ג) "וַיִּשְׁכַּב שִׁמְשׁוֹן עַד חֲצִי הַלַּיְלָה, וַיָּקָם בַּחֲצִי הַלַּיְלָה וַיֶּאֱחֹז בְּדַלְתוֹת שַׁעַר הָעִיר וּבִשְׁתֵּי הַמְּזֻזוֹת וַיִּסָּעֵם עִם הַבְּרִיחַ, וַיָּשֶׂם עַל כְּתֵפָיו", וידוע (וּגְמִירֵי) שאֵין דַּלְתוֹת עַזָּה פְּחוּתוֹת מִשִּׁשִּׁים אַמָּה.
`וַיְהִי טוֹחֵן בְּבֵית הָאֲסוּרִים` (שופטים טז כא) – אָמַר רַבִּי יוֹחָנָן: אֵין `טְחִינָה` אֶלָּא לְשׁוֹן עֲבֵרָה, וְכֵן הוּא אוֹמֵר (איוב לא י) `תִּטְחַן לְאַחֵר אִשְׁתִּי וְעָלֶיהָ יִכְרְעוּן אֲחֵרִין` – מְלַמֵּד שֶׁכָּל אֶחָד וְאֶחָד הֵבִיא לוֹ אֶת אִשְׁתּוֹ לְבֵית הָאֲסוּרִים כְּדֵי שֶׁתִּתְעַבֵּר מִמֶּנּוּ. (תלמוד בבלי מסכת סוטה דף ט עמוד ב)